Dit is onze werkwijze voor webshops

Home » Webdevelopment » WooCommerce Webshop » Onze werkwijze voor webshops

De mogelijkheden bij WordPress webshops zijn oneindig en de wensen van onze klanten zijn verschillend. Goede WordPress webshops blijven maatwerk en vergt een solide werkwijze. Ook de prijzen lopen uiteen en daarom hanteren wij ook een vaste werkwijze bij het maken van webshops. Dit is vooral om er voor te zorgen dat we gericht te werk kunnen gaan en dat jij niet betaalt voor allerlei functionaliteiten die je niet wilt.

Werkwijze webshops

#1 – Content inventarisatie en creatie voor webshops

Onder het woordje content valt eigenlijk alles wat op de website komt. Dus bijvoorbeeld; teksten, foto’s, logo’s, huisstijl elementen en zelfs kleuren.
Onze werkwijze zorgt ervoor dat we goed kunnen achterhalen of er al content is of niet. Zo niet, dan zijn wij in staat om dit voor je te maken. Samen bepalen we wat er allemaal nodig is om jouw nieuwe website helemaal tiptop te krijgen. Om tot goede teksten te komen gaan we je interviewen. Tijdens dit interview proberen wij te achterhalen wie je bent, wat je doet en vooral ook wat jou onderscheidt van je concurrenten. We gaan op zoek naar je kracht en buigen eventuele zwaktes om naar mogelijkheden.
Dit interview wordt opgenomen en getranscribeerd en op basis daarvan schrijven wij pakkende en SEO geredigeerde teksten voor je we website.

#2 – Webshops en functionaliteiten

Een website kan meerdere voor de hand liggende functionaliteiten hebben. Denk bijvoorbeeld aan een BLOG, FAQ maar ook een webshop. Het is essentieel om te weten waar jij naar wilt met je website en wat je gaat bieden aan je klanten. Soms is een website niks meer dan een uitgebreid online visitekaartje, maar in sommige gevallen kan het ook een bron van inkomsten zijn.
Met onze werkwijze proberen we te achterhalen wat voor jou belangrijk is zodat we ook met het maken van de content daar rekening mee kunnen houden. Geef je bijvoorbeeld les ergens in? Denk er dan eens aan om dit online te gaan doen.

Standaard inbegrepen functionaliteiten
Webshops en functionaliteiten

#3 – Plug-ins voor webshops

Het bepalen van de juiste plug-ins is een vervolgstap van de functionaliteiten. De webshops die wij bouwen bieden legio opties voor, maar daarnaast is er nog een schat aan plug-ins waar we uit kunnen putten om te bereiken wat jij wilt. Deze plug-ins zijn zowel gratis als op licentie basis te verkrijgen.
Wij adviseren om te werken met betaalde plug-ins die een licentie bevatten omdat we dan verzekerd zijn van garantie en een goede partner. Vooral als een plug-in een essentiële rol vervult binnen de website.

Mobiele webshops

#4 – Mobiele responsiveness van je website

Verschillende beeldschermen en apparaten zorgen ervoor dat je website zich verschillend kan tonen. De vraag is; wat zijn jouw wensen m.b.t. responsiveness?

Onze WordPress webshops zijn standaard one-size-fits-all responsive. Je kunt er echter ook voor kiezen om de site door ons responsive te laten optimaliseren. Hierbij nemen we iedere item op paginaniveau opnieuw onder de loep en kiezen de lay-out die jij ons aangeeft. Dit is een tijdrovend proces dat net zoveel tijd kost als het bouwen van de website zelf.

Mobiele webshops

#5 – Design

Op basis van alle verkregen informatie in het proces hiervoor is het tijd geworden om een design te maken. Wij werken in veel gevallen op een testdomein op onze servers en maken dan ook het design al meteen in de website. Een website bestaat uit 3 belangrijke elementen; header, body en footer.
Met onze werkwijze beginnen we met het stylen van de header en footer omdat deze zichtbaar zijn op elke pagina en daarom ook een bepalende factor in het design. Hier is het vooral belangrijk welke informatie je in deze 2 secties wilt vermelden. In de header zit ook je navigatiemenu. Dit menu moet duidelijk en overzichtelijk zijn voor je klanten anders wordt het navigeren door jouw website een negatieve ervaring.
In de footer sectie kun je zowel contactgegevens als een sitemap plaatsen. In het geval van een webshop zou je daar ook een kopje klantenservice kunnen plaatsen.
De bodysectie is een ander verhaal. Deze verschilt per pagina maar heeft natuurlijk wel overlappende design elementen, zoals; titels (lettertype, grootte, kleur) en bodytekst.
Naast de overlappende elementen kun je in de overall styling wel verschillen aanbrengen met achtergrond kleuren, fotografie etc.

#6 – SEO strategie

SEO (Search Engine Optimization) is een belangrijk onderdeel bij het bouwen van jouw nieuwe website en daarom hebben we daar bij het schrijven van de teksten ook al rekening mee gehouden.
Naast de teksten zijn er ook veel andere instellingen die belangrijk zijn en een aantal daarvan doen wij standaard, zoals;

  • Google Analytics Trackingscode
  • Robots.txt
  • Sitemap
  • Generieke titels en meta omschrijvingen
  • Social Media integratie

Uiteraard is het ook mogelijk om naast het optimaliseren van de generieke SEO instellingen te kiezen voor SEO optimalisatie van de op aangeleverde content op paginaniveau. Hierbij kun je denken aan:

  • SEO redigeren van de teksten
  • Instellen van metaomschrijving en titels per pagina
  • Instellen van alt-tags per pagina
  • Balanseren van zoekwoorden
  • Toevoegen van synoniemen
  • URL’s structureren
  • Plaatsen van interne links
  • Plaatsen van uitgaande links
  • Headerstructuur (kopteksten; H1, H2, H3, etc)

Wij zorgen ervoor dat jouw website technisch en inhoudelijk helemaal in orde is.

Meer weten over SEO?

#7 – Revisie rondes

Onze werkwijze bevat 2 revisierondes waarin je aan kan geven wat je wel en niet mooi vindt.

Ronde 1
Download de Excel sheet en vul deze in. Wij duiken er in en lossen de aangedragen punten regel voor regel op.

Revisiesheet Download de revisiesheet.

Ronde 2
We nodigen je na de eerste revisieronde uit op ons kantoor om naast de webdeveloper te komen zitten en samen de website volledig door te nemen.
In deze ronde nemen we de laatste details samen door en passen we zo nodig aan. Dit is de laatste ronde voor livegang.

webdevelopment videoproducties

VRIJBLIJVEND GESPREK?

Wij laten je zien waar de kansen liggen en waar je snel resultaat kunt behalen. Deze ‘quick wins’ leggen we helder en duidelijk uit zodat jij er mee aan de slag kunt. Een dergelijk gesprek kost je niks, is vrijblijvend en levert je ten alle tijde goede informatie op!

Contact opnemen
webdevelopment videoproducties

Onze
werkwijze

De mogelijkheden bij een WooCommerce webshop zijn oneindig en de wensen van onze klanten zijn verschillend. Een goede webshop is en blijft altijd maatwerk. Omdat er hoge prijsverschillen zitten in het bouwen van WordPress website kan je oordeel enigszins vertroebeld raken. Dit is ónze werkwijze.

Lees meer

WooCommerce
functionaliteiten

WooCommerce is een platform die zich makkelijk laat uitbreiden. Dit kan door middel van gratis én betaalde plug-ins. Maar WooCommerce zit van zichzelf ook al boordevol functies. Deze functies zijn gericht op de consumentenmarkt en wij hebben ze voor je op een rij gezet.

Lees meer

Populaire uitbreidingen
(plug-ins)

Evenals WordPress is WooCommerce open source software wat betekent dat de broncode openbaar is gesteld. De ontwikkeling van WooCommerce webshops en uitbreidingen blijft daarmee niet beperkt tot één developer. Letterlijk iedere developer ter wereld kan en mag er mee werken.

Lees meer