INSTAGRAM
UITBESTEDEN?

Instagram is een snel medium

Home » Social media » Instagram

Instagram werd in 2010 gelanceerd voor Apple producten en 2 jaar later voor andere apparaten. In de afgelopen 10 jaar is het medium uitgegroeid tot één van de grootste van allemaal.

Het is dan ook een snel platform net als Twitter. Korte berichten alleen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Twitter draait het bij Instagram voornamelijk om een plaatje. Met de filters kon ineens iedereen de mooiste foto’s uploaden. Voor professionals en bedrijven vergt dit kanaal iets meer. Het is niet voldoende om gewoon een foto online te zetten. Het gebruik moet een bewuste keus zijn en hoort dan ook thuis in je social media strategie.

Ben jij nieuwsgierig wat Instagram voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij gaan graag met je in gesprek!

Contact opnemen

De 4 voordelen

1. Visueel medium
2. Hashtags
3. Nieuwsfeed
4. Adverteren

instagram

#1 – Visueel

Instagram is ideaal voor het delen van visuele content (foto’s van eten, kleding etc.). Mensen verwerken visuele content maar liefst 60.000 keer sneller dan tekst en door beelden te gebruiken blijft de bijpassende tekst ook nog eens beter hangen en is de foto beter te begrijpen. De impact van visuele content is daarom een stuk groter. Dit levert meer betrokkenheid van je volgers op.

#2 – Hashtags

Instagram maakt gebruik van hashtags waarmee foto’s geïndexeerd worden. Door op een hashtag te klikken worden alle foto’s getoond die deze tag bevatten. Zo kunnen je volgers bepaalde onderwerpen gemakkelijk vinden. Dus mocht je een post voorzien hebben van de tag #business, kan iedereen die op deze tag zoekt je post zien. Hierdoor krijg je meer volgers en vergroot je het bereik direct. Daarnaast maakt het gebruik van hashtags het aangaan van een dialoog met je volgers een stuk gemakkelijker.

#3 – Nieuwsfeed

In de nieuwsfeed van Instagram staan alle updates van personen en bedrijven die een persoon volgt. Personen kunnen andere personen, maar ook bedrijven waarin zij geïnteresseerd zijn, volgen. Zo geeft een persoon toestemming aan personen of bedrijven om door middel van posts te verschijnen in zijn/haar nieuwsfeed. Dit biedt bedrijven de mogelijkheid om regelmatig onder de aandacht te komen bij haar volgers. Daarnaast kan het bedrijf een dialoog starten met haar volgers. Dit leidt tot meer merkloyaliteit en merkengagement.

#4 – Adverteren

Het is mogelijk om op Instagram te adverteren. Gebruikers kunnen foto’s, video’s en carrousel advertenties van merken te zien krijgen die ze (nog) niet volgen. Instagram is sinds 2012 onderdeel van Facebook en daarom zijn vele accounts aan elkaar gekoppeld. Hierdoor beschikt Instagram over dezelfde data. Deze data kan op dezelfde manier als op Facebook worden getarget. Zo kan getarget worden op leeftijd, geslacht, interesses en geografische targeting. Het is belangrijk om rekening te houden met het feit dat 90% van de gebruikers van Instagram jonger dan 30 jaar is. Het adverteren op Instagram kan ingezet worden voor veel verschillende doeleinden: Zo kun je een breder bereik creëren, naamsbekendheid en loyaliteit vergroten, branden, acties communiceren, website traffic vergroten, producten introduceren etc. Kortom, er bestaan voldoende redenen voor bedrijven om actief te zijn op Instagram!

VRIJBLIJVEND GESPREK?

Wij laten je zien waar de kansen liggen en waar je snel resultaat kunt behalen. Deze ‘quick wins’ leggen we helder en duidelijk uit zodat jij er mee aan de slag kunt. Een dergelijk gesprek kost je niks, is vrijblijvend en levert je ten alle tijde goede informatie op!

Contact opnemen
vrijblijvend gesprek
vrijblijvend gesprek