Social media in je marketingstrategie

Social media speelt tegenwoordig een belangrijke rol voor bedrijven. Het hoort dan ook al thuis in marketingstrategie. Deze online profielen leveren je in potentie een gratis publiek op wat kan leiden tot grote resultaten!

Er gaat echter veel tijd in zitten en veel bedrijven ‘doen maar wat’ op social media. Wil jij het anders aanpakken? Ben jij klaar voor de volgende stap op je online media? Dan is E2O Media dé partij voor jou!

Met onze kennis over marketing, online media én de uitvoering bieden wij de ultieme mix en kunnen we onze tarieven scherp houden! Geen gedoe met externe partners wanneer er een ontwerp gemaakt moet worden. Maar korte lijntjes en voor jou als klant altijd 1 vast aanspreekpunt!

Met deze social media kunnen wij je helpen!

social media

Facebook

Heb jij moeite met het onderhouden van je Facebook pagina? Vind je het lastig om met regelmaat originele content te plaatsen op je Facebookpagina? Weet je niet waar je moet beginnen of het je er simpelweg geen tijd voor?

E2O Media ontzorgt ondernemers met het onderhouden van Facebook pagina’s. Wij optimaliseren je pagina door het invullen van alle relevante gegevens. Tevens voorzien we je pagina van de juiste omslagfoto en een leuke profielfoto. Heb je die niet, dan kunnen we die natuurlijk altijd voor je maken. Vervolgens is het belangrijk om met een bepaalde frequentie updates op je tijdlijn te plaatsen. Hoe vaak je dit doet is minder belangrijk dan de discipline waarmee je dit doet en daar wringt het vaak bij de meeste mensen.

Wij bieden verschillende pakketten aan waarmee we je kunnen ontzorgen in het plaatsen van geschikte content op je tijdlijn. Indien gewenst maken we op jouw locatie het nodige beeldmateriaal voor deze updates. Laat E2O Media je helpen met de juiste Facebook strategie, wij nodigen je van harte uit voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek waarin we je alle voordelen van onze bewezen werkwijze kunnen vertellen.

social media

De voordelen van een rijk gevulde tijdlijn

  1. Je pagina is interessant voor bezoekers
  2. Je blijft top of mind bij je volgers
  3. Je krijgt meer likes en dus volgers
  4. Je trekt meer bezoekers naar je winkel, website of webshop
  5. Je valt meer op dan je concurrenten

Instagram

Instagram werd in 2010 gelanceerd voor Apple producten en 2 jaar later voor andere apparaten. In de afgelopen 10 jaar is het medium uitgegroeid tot één van de grootste van allemaal.

Het is dan ook een snel platform net als Twitter. Korte berichten alleen in tegenstelling tot bijvoorbeeld Twitter draait het bij Instagram voornamelijk om een plaatje. Met de filters kon ineens iedereen de mooiste foto’s uploaden. Voor professionals en bedrijven vergt dit kanaal iets meer. Het is niet voldoende om gewoon een foto online te zetten. Het gebruik moet een bewuste keus zijn en hoort dan ook thuis in je social media strategie.

Ben jij nieuwsgierig wat Instagram voor jouw bedrijf kan betekenen? Wij gaan graag met je in gesprek!

4 voordelen van Instagram

Instagram is ideaal voor het delen van visuele content (foto’s van eten, kleding etc.). Mensen verwerken visuele content maar liefst 60.000 keer sneller dan tekst en door beelden te gebruiken blijft de bijpassende tekst ook nog eens beter hangen en is de foto beter te begrijpen. De impact van visuele content is daarom een stuk groter. Dit levert meer betrokkenheid van je volgers op.
Instagram maakt gebruik van hashtags waarmee foto’s geïndexeerd worden. Door op een hashtag te klikken worden alle foto’s getoond die deze tag bevatten. Zo kunnen je volgers bepaalde onderwerpen gemakkelijk vinden. Dus mocht je een post voorzien hebben van de tag #business, kan iedereen die op deze tag zoekt je post zien. Hierdoor krijg je meer volgers en vergroot je het bereik direct. Daarnaast maakt het gebruik van hashtags het aangaan van een dialoog met je volgers een stuk gemakkelijker.
In de nieuwsfeed van Instagram staan alle updates van personen en bedrijven die een persoon volgt. Personen kunnen andere personen, maar ook bedrijven waarin zij geïnteresseerd zijn, volgen. Zo geeft een persoon toestemming aan personen of bedrijven om door middel van posts te verschijnen in zijn/haar nieuwsfeed. Dit biedt bedrijven de mogelijkheid om regelmatig onder de aandacht te komen bij haar volgers. Daarnaast kan het bedrijf een dialoog starten met haar volgers. Dit leidt tot meer merkloyaliteit en merkengagement.
Het is mogelijk om op Instagram te adverteren. Gebruikers kunnen foto’s, video’s en carrousel advertenties van merken te zien krijgen die ze (nog) niet volgen. Instagram is sinds 2012 onderdeel van Facebook en daarom zijn vele accounts aan elkaar gekoppeld. Hierdoor beschikt Instagram over dezelfde data. Deze data kan op dezelfde manier als op Facebook worden getarget. Zo kan getarget worden op leeftijd, geslacht, interesses en geografische targeting. Het is belangrijk om rekening te houden met het feit dat 90% van de gebruikers van Instagram jonger dan 30 jaar is. Het adverteren op Instagram kan ingezet worden voor veel verschillende doeleinden: Zo kun je een breder bereik creëren, naamsbekendheid en loyaliteit vergroten, branden, acties communiceren, website traffic vergroten, producten introduceren etc. Kortom, er bestaan voldoende redenen voor bedrijven om actief te zijn op Instagram!
social media instagram

LinkedIn

Als je doelgroep B2B (business to business/zakelijk) is dan is LinkedIn een sterk kanaal om jezelf, je bedrijf, je producten en diensten aan de man te brengen. LinkedIn is een social media platform gericht op zakelijke gebruikers wereldwijd.

Allereerst heb je persoonlijk profiel nodig. Hierbij is het belangrijk dat het profiel ook een professionele uitstraling heeft.
Het platform is sterk voor ondernemers, professionals in loondienst en werkzoekenden. Het is het eerst platform waarop werkgevers, opdrachtgevers en medewerkers informatie over zakelijke relaties en nieuwe connecties zoeken.

Word actief op je persoonlijke profiel

Je hebt nu een professioneel gestyled persoonlijk profiel. Nu is zaak dat je actief wordt met als doelstelling dat je opvalt en nieuwe connecties op doet. Ergo, om je netwerk op te bouwen. Als je niets doet sta je stil. Op je persoonlijke LinkedIn account is het van belang om jezelf centraal te stellen maar zakelijk te blijven. Het is raadzaam om regelmatig posts te plaatsen over je werk, uitdagingen en ervaringen. Vermijd subjectiviteit door oordelen, meningen en aannames.

Om interactie te creëren is om comments achter te laten op posts van mensen die misschien iets voor je kunnen betekenen. Deel posts van anderen. Tag mensen in je posts. Stuur een direct bericht aan mensen. Reageer op verjaardagen. Maar…blijf altijd positief!

Voor wie is een bedrijfspagina op LinkedIn belangrijk?

Er komen drie soorten gebruikers op een bedrijfspagina; de indirecte bezoekers die je pagina vinden via hun feed, directe bezoekers (volgers) en natuurlijk je teamleden. Een LinkedIn bedrijfspagina is een verzamelplaats voor werkgever, werknemer, ondernemers en studenten.

De LinkedIn bedrijfspagina

Maak je bedrijf kenbaar op LinkedIn. Met een bedrijfspagina op LinkedIn geef je je bedrijf een gezicht en creëer je volgers. Een bedrijfspagina heb je ook nodig als je advertising wilt inzetten voor je bedrijf.

social media linkedin
social media linkedin

LinkedIn profiel optimalisatie

Wij geven je bedrijfspagina een professioneel gestalte. Hoe we dat doen lees je hier.

  • Fotografie voor je profiel
  • Professioneel profiel design
  • Goede pitch voor je bedrijf
  • We helpen je met je content

Social advertising

Advertising ofwel adverteren in het Nederlands is een doeltreffende manier om snel resultaat te behalen, mits goed ingestoken. Je kunt op vele manieren adverteren en op veel verschillende kanalen. De meeste mensen zijn wel bekend met advertenties in Google door het inzetten van Google Ads. Ook een Facebook advertentie is niet heel onbekend. Maar adverteren in YouTube of je YouTube kanaal open zetten voor advertenties is voor veel ondernemers nog vrij nieuw. Wist je dat je geld kunt verdienen zonder geld uit te geven met YouTube? Wij wel en we vertellen je graag hoe.