17 tips om je Youtube views te boosten!

Hoe zorg je dat je video’s het maximale aantal views behalen?De uiteindelijke video content is natuurlijk de allerbelangrijkste factor in het aantal views dat je behaalt. Goede content met een stabiele kijkersloyaliteit valt meer op in het algoritme van Youtube waardoor je continu beloond met een betere positionering.In deze blog krijg je 17 waardevolle tips om je Youtube views te boosten!

1. Besteed aandacht aan je video content

Een no-brainer maar toch…Een video geschoten met een mobiele telefoon in een rommelige slaapkamer en voorzien van onduidelijk geluid is minder aantrekkelijk dan een video geschoten met een goede camera in mooi gestileerde setting en voorzien van kwalitatief geluid.
Als je professioneel voor de dag wilt komen, investeer dan op z’n minst in een Full HD camera, een goed microfoon systeem en verdiep je in post-productie software zoals Premiere Pro of Final Cut.

2. Plaats aanvullende Call To Actions in je video content

Call to actions of CTA’s zijn oproepen op je viewer iets te laten doen. Dit kun je op alle mogelijk manieren en momenten in de video verwerken. Zo kun je oa gebruik maken van tekst animaties, presentatie of voice over.
Zet je viewer tussentijds aan om je kanaal te volgen, een bestelling te plaatsen, een kijkje te nemen op je website, je nadere video’s te bekijken, een comment achter te laten, etc, etc.
Let wel, doseren en timing is cruciaal!

3. Maak je content educatief, vermakelijk of, beter nog, beide!

Je video’s moeten dan ook van waarde zijn voor je viewers.
Al tijdens het openen van de video moeten ze het gevoel krijgen iets van je op te kunnen steken, iets van je te leren, overspoeld te worden met de juiste informatie of emotioneel getriggerd te worden.
Als je dit goed doet, worden je video’s vaker bekeken en blijven je viewers terugkomen.

4. Gebruik uitnodigende titles voorzien van keywords

Hier komt je keyword kennis aan bod! Een uitnodigende titel voor je video heeft twee belangrijke functies. De eerste is het aanleveren van keywords waarop het algoritme van de zoekmachine bepaalt of je relevantie biedt tov de zoekopdracht van de viewer. De tweede functie is het aantrekken en het informeren van de viewer.

5. Zorg voor kwalitatieve omschrijvingen voor zien van de keywords

De omschrijving van je video is de plek waar je zowel het algoritme van de zoekmachine als de viewer gedetailleerd informeert over de inhoud van je video. Niet alleen stimuleert de omschrijving het click-through-ratio (CTR) en het aantal views, ook schep je een verwachting voor de viewers.
Wees creatief in deze content en speel met de keywords door bijvoorbeeld ook synoniemen te benoemen. Ook is het handig om merken, producten, type aanduidingen en directe links met daarin de keywords te verwerken in de omschrijving. Gebruik geen linkshorteners.
Probeer een balans te creëren tussen algemene tekst en het persoonlijk aanspreken van je publiek. Vermijd duplicate content, wees uniek!

6. Zet tags in op je Youtube video

Tags zijn korte omschrijvingen bestaande uit 1 of een combinatie van meerdere woorden die de zoekmachine helpen relevantie te vinden in zoekopdrachten door je viewers.
De tags, samen met de titel en omschrijving vormen de kern van je video.

7. Optimaliseer je thumbnail afbeelding

Een thumbnail afbeelding of thumb is een aantrekkelijke voor-afbeelding van een video en doet wonderen voor het aantal views van je video ongeacht waar de viewer ze vindt.
Thumbs tref je aan in de Youtube zoekresultaten pagina, Google videos pagina, Google zoekresultaten pagina, Suggested video’s sectie in Youtube, Social Media als link post, Whatsapp, op websites als embed code en ga zo maar door.
Stijl de thumbs met programma’s als Photoshop of InDesign. Gebruik leesbare teksten, duidelijke Call To Actions en HQ afbeeldingen.

8. Vertaal je video’s met ondertiteling

Vertaalde video content scoort en zorgt logischerwijs voor een breder, internationaal publiek maar bijvoorbeeld ook de slechthorende medemens.

9. Zet KAARTEN in op je video’s

Met kaarten kun je je video’s interactiever maken. Je kunt ze gebruiken om andere video’s, playlist of (andere) kanalen te promoten door op de video tijdlijn een melding te laten verschijnen.
Kaarten zijn niet beschikbaar bij video’s die zijn ingesteld als ‘gemaakt voor kinderen’.

10. Voeg een EINDSCHERM toe

Met een eindscherm kun je je viewers aan het eind van je video met een element aanzetten om zich te abonneren op je kanaal, een gerelateerde video of playlist te bekijken of een (extern) kanaal te promoten.
Idealiter maak je hiervoor in de postproductie een wallpaper die in de laatste seconden van je video wordt getoond en waarop de elementen gepresenteerd worden.

11. Houd je Suggested Video lijst in de gaten en laat je inspireren!

Alhoewel we je in geen geval aanraden om plagiaat te plegen is de video content die verschijnt in je Suggested Videos erg interessant.
De video’s die hier verschijnen zijn populair en relevanter aan jouw content dan aan de zoekopdracht die aan je views ten grondslag liggen.
Als je deze video’s analyseert en je eigen content op deze populaire video’s afstemt (zonder kopiëren!) boost je het aantal viewer dat je kanaal bezoekt.

12. Creëer een kanaal video trailer

Een kanaal video trailer is een video waarin je laat zien waar je Youtube kanaal over gaat en werken net als een trailer van een speelfilm. De kanaal video trailer bevat bij voorkeur een Call To Action waarin je de viewer aanspoort zich te abonneren op je kanaal.
Je kunt de video trailer tonen aan niet-geabonneerde bezoekers van je kanaal.
Tijdens het afspelen van de trailer worden nooit advertenties weergegeven, tenzij de geselecteerde video geclaimde content van derden bevat. Zo heeft de viewer alle aandacht voor je kanaal. Bezoekers die al op je kanaal geabonneerd zijn, zien onder ‘Wat je verder kunt kijken’ geen trailer maar een video.

13. Maak een tussentijdse compilatie video

Wanneer je een ruime selectie heb van video’s op je kanaal kan het zinvol zijn om een compilatie video te maken en die te promoten in je andere video’s.
Een compilatie video draagt bij aan de aandacht voor je andere video’s.
Ook in deze video’s kun je kaarten, links en eindschermen toevoegen.

14. Maak relevante playlists

Kanalen met onderverdeelde content profiteren van playlists waarbij video’s op basis van een zekere relevantie bij elkaar wordt gevoegd.
Met een goed ingestelde playlist stel je je viewers in staat om je video’s achtereenvolgens te bekijken.
Het voordeel is dat je de viewers vasthoudt zonder dat ze hoeven te navigeren.
Playlists kun je tevens delen en insluiten op social media of websites.

15. Plaats comments op andere video’s

Geef positieve feedback op andere video’s afkomstig van relevante kanalen.
Wees behulpzaam en deel vitale informatie die mogelijk van waarde is voor de video waarop je je comment plaatst.
Vermijd trolling (pestkoppen) en ga er niet op in!

16. Verhoog de SEO score mét en ván je video’s in Google

Ingesloten video’s (embedded video’s) tellen als backlink. Door je video’s in te sluiten op je website en naar elkaar te laten verwijzen verhoog je de SEO score van zowel je site als je video.

17.  Plaats de links van je Youtube video’s op Social Media

Alhoewel het op Facebook en LinkedIn gebruiksvriendelijker is om video’s rechtstreeks te uploaden zodat je rechtstreeks in de newsfeed verschijnt, is het in deze blog vooral de bedoeling om de traffic te verhogen naar je Youtube kanaal.
Zodoende is het inzetten van cross-platform promotion, ofwel linken van de het ene Social Media platform naar het andere, goed om te doen.

Discussie

Onze blogs schrijven we op basis van onze kennis en ervaring. Wij laten echter zoveel mogelijk open voor eigen interpretatie en willen mensen niet in een bepaalde hoek drijven. Blijf experimenteren en proberen. De beste/mooiste oplossingen of eindresultaten schuilen soms achter de kennis.

Vragen

Heb je na het leven van deze blog vragen gekregen of kom je ergens niet uit? Laat het ons gerust weten! Mail naar info@e2omedia.nl of vul onderstaand contactformulier in!

Meer weten over onze dienstverlening? Neem contact met ons op!

We vinden het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen die ons enthousiasmeren met uitdagende projecten. Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen? Laat dan een berichtje achter en we nemen dezelfde werkdag contact met je op voor het maken van een kosteloze en vrijblijvende afspraak bij ons op kantoor of bij jou op de zaak.